Frågor och svar

När kommer årets program?
Vårens program dyker upp på hemsidan i början – mitten på februari. Sommarens artister bokas senare.  
Hur köper jag biljetter till konserterna?
Du köper biljett här på hemsidan och bokar samtidigt ett bord om du vill äta middag före konserten, eller en ståplats i baren. 
Priser - Vad kostar det?

Boka bord på kvällen – konsertbiljetterna kostar mellan 450 kr och 600 kr beroende på artist. Bokar du bord är det obligatoriskt att äta minst en varmrätt per person som tillkommer på priset. I vår meny ligger varmrätterna runt 250 – 350 kr. Tre rätters meny ca 525 kr.

Boka barplats – konsertbiljetterna kostar mellan 450 kr och 500 kr beroende på artist.

Musikpaket från 1895 kr per person i dubbelrum. I paketet ingår tre rätters middag, konsertbiljett, övernattning och frukost.

Slow Stay från 2700 kr per person i dubbelrum / tre nätter. Minimum tre nätter. I paketet ingår övernattning och frukost. Vill ni se konserterna bokar ni bord eller barplats separat.

Slussens Bakficka B & B – från 450 kr per person i dubbelrum. Lakan och handduk ingår i priset. Frukost 125, går att boka till när pensionatet är öppet.  Konsert och bord/bar-biljetter bokas separat.

Övriga priser – ring eller maila!

Vad gäller för regler för av- eller ombokning ?

Vi har blivit känsligare för avbokningar men har fortfarande generösa avbokningsregler. Här kan du faktiskt boka av och få pengar tillbaka för en konsert. Från och med nu kommer vi att ha följande avbokningsregler:
En konsertbiljett med bord eller barplats kan bokas av eller ändras fram till kl 12.00 en vecka före evenemanget.
Musikpaket kan bokas av- eller ändras fram till kl 12.00 en vecka före besöket.
Slow Stay kan bokas av eller ändras fram till kl 12.00 en vecka före besöket.
Höst- och vinterpaketen i Hallins Hus måste bokas av minst en vecka före bokad ankomst.
Observera att avbokningar senare pga av sjukdom är självklart ok om ni kan visa sjukintyg!

 

Jag har fått ett presentkort - hur bokar jag?

Har du ett nytt digitalt presentkort via Bookvisit använder du det betalningsmedel när du gör en vanlig onlinebetalning. Har du ett äldre presentkort kontaktar du oss via mail så hjälper vi dig.

Jag tänkte boka Musikpaket men blir helt förvirrad av alla olika rumsalternativ. Hur vet jag var jag hamnar?
Kika på ”Hitta hit” i menyn. Där ser du ett flygfoto över Slussen med våra olika hus utmärkta. På sidan ”Hus och rum” i menyn hittar du beskrivningar av husen och en guide till de olika rumsalternativen som du sen kommer att få upp i bokningen.
Jag har gjort en bokning men har inte fått en bekräftelse. Pengarna har dragits från mitt konto. Är jag inbokad eller inte?
Har din bokning gått igenom ska du ha fått en bekräftelse. Kontrollera din spam-korg – ibland fastnar bekräftelsemailen där! Det kan också hända att du skrivit fel mailadress i din bokning. Kontakta oss så ser vi om din bokning nått oss!
Jag vill boka ett Musikpaket - vad händer om jag inte kan komma?

Bokar du ett Musikpaket online kan du också enkelt boka av det online, bara du avbokar före kl 12.00 en vecka innan ankomst. Du går in på din bokning via ditt boknings-id. Pengarna betalas tillbaka inom ett par bankdagar. Vid senare avbokning måste du visa upp sjukintyg.

 
Jag har bokat konsertbiljetter men fått förhinder. Kan jag boka av och få pengarna tillbaka?

Javisst. Du kan boka av senast kl. 12.00 en vecka innan evenemanget.. Kontakta oss så hjälper vi dig. Pengarna kommer tillbaka till ditt konto inom ett par bankdagar.
Vid senare avbokning måste du visa upp ett sjukintyg för att få pengarna tillbaka.

Jag vill ändra min bokning till en annan kväll - hur gör jag?

Kontakta oss så hjälper vi dig att ändra datum i mån av plats. Men observera att du måste göra ändringen inom avbokningstiden – kl 12 tre dagar innan för Musikpaketen och kl 12 en dag innan för konsertbiljetterna.

Jag försöker boka med det verkar vara fullt. Kan jag sätta upp mig på en väntelista?
Eftersom all bokning sker online kommer alla återbud omedelbart upp och blir åter bokningsbara platser. Det är utom vår kontroll. Du måste alltså själv bevaka bokningen och se om det dyker upp lediga platser eller rum. För sista minuten-återbud kan du ringa samma dag.
Jag försöker boka bord för sex personer kl 19.30 men kommer inte vidare i bokningen. Gör jag nåt galet eller är det nåt fel på er hemsida?
Nej det är inget fel varken på dig eller oss. Det finns platser kvar till 19.30 men inte tillräckligt många för att din bokning ska gå igenom.  Boka en annan tid. Du kan också boka olika tider för sällskapet – vi dukar ett gemensamt bort till er på den första tiden.
Varför finns det tre olika tider när jag vill boka bord? Är det tre sittningar?
Vi vill gärna att ni i publiken kommer vid lite olika tider så att serveringen ska gå smidigt och ni ska slippa vänta på maten. Har du väl satt dig vid ditt bord behåller du det hela kvällen tills evenemanget är slut. Vänligen respektera den tid som står i din bokning – både för din egen och de andra gästernas skull! Dröjer du längre än 20 minuter kan du förlora ditt bord.
Kan jag boka en sittplats i baren?
Nej.
Jag älskar verkligen den här artisten och vill sitta allra längst framme vid scenen. Hur gör jag?
Du bokar tidigt. Håll ett öga på Facebook och vår hemsida. Vi är grymt demokratiska. Den som bokar tidigt får en bra plats helt enkelt. Vi dukar i datumordning efter bokningarna.
Jag försöker boka ett Musikpaket och vill ha ett rum med havsutsikt. Men jag hittar inte något rum med havsutsikt i listan. Kan jag skriva att jag vill ha utsikt och balkong mot havet?
Finns Dubbelrum med havsutsikt inte med bland alternativen så är de rummen fullbokade helt enkelt. Klicka på övriga alternativ och se om du hittar ett annat rum som du kan trivas i.
Vi är ett stort sällskap som vill boka Musikpaket. Vi vill gärna bo tillsammans i samma hus. Det är svårt att boka online .
Ja, det håller vi med om. Vi hjälper er. Skicka ett mail direkt till oss: info@slussenspensionat.se.
Vi är en familj med flera barn i olika åldrar som vill boka Musikpaket. Finns det specialpris för barnen?
Ja vi har specialpriser för barn. Det finns som valbara alternativ i bokningen. 
Jag vill gärna bo på Slussens Pensionat en natt men är bortbjuden och alltså inte intresserad av middag och konsert. Kan jag boka rum och frukost?
Nej. Vi säljer bara Musikpaket för enstaka nätter. I sista minuten kan du alltid höra av dig och höra om det finns ett ledigt rum. Då kan vi ordna det. Det bästa alternativet är att boka rum på Slussens Bakficka. Där bokar du bara boende och frukost om du vill ha det.
Vi vill äta på Slussen men inte se konserten. Kan vi det?
Om vi inte har fullbokat är ni välkomna att äta middag och gå innan uppträdandet. Då ringer ni samma dag eller mailar och bokar bord kl.19.00.
Vi vill äta lunch på Slussen. Har ni öppet?
Vi har öppet för lunch för större sällskap minimum 30 personer och då gäller förbokning. Lunch på Slussen äter ni med fördel på trevliga Café Tillsammans. Enkelt men gott och trevligt!
Vi kommer med båt. Kan vi boka plats i er gästhamn?

Det finns en gästhamn på Slussen. Det går inte att boka plats men det brukar inte vara några problem att få en tilläggsplats om man inte är för sent ute på eftermiddagen. Det kostar från ca 200 kr. Kontant betalning eller swish!

Vi kommer med husbil. Finns det ställplats i Slussen?

Det finns en privat ställplats för husbilar i Slussen. Den ligger mittemot vår hotellparkering vid sjön Runnsvattnet. Det finns tre platser, el och vatten. Det går inte att förboka – så se till att komma i tid!

Vi bor i båt i hamnen och undrar om vi kan äta frukost på pensionatet?

Vi har oftast fullt hotell och har svårt att ta emot extra frukostgäster, så endast i undantagsfall. I så fall måste. frukostbiljetter köpas kvällen innan. Vi rekommenderar att ni tar en frukostfika på utmärkta Café Tillsammans – gamla kiosken – borta i korsningen. De har supergoda mackor! 

Får jag ha min hund med mig?
Nej, vovven får inte följa med. Vi har enbart husdjursfria rum. Så även restaurangen. 
Var hittar jag veckans meny på hemsidan?
Du hittar ingen meny på hemsidan. Vi serverar en säsongsmeny med oftast lokala råvaror som växlar efter tillgång. Det finns alltid kött, fisk och en vegetarisk rätt på menyn.
Jag är vegan - finns det något för mig att äta?
Jajamänsann – vi har alltid en vegetarisk rätt på menyn som vi har en konvertering på så den blir helt vegansk. Vi har tänkt på det där.
Vi vill inte gärna köra hem efter konserten - finns det taxi att ringa när vi ska hem?
Nej tyvärr! Det finns överhuvudtaget ingen taxi på Orust. Enda sättet att komma hem med taxi är att förbeställa från Uddevalla eller Stenungsund. Önskar verkligen att det fanns taxiservice på Slussen!
Kan vi åka kollektivt till Slussen och hem igen?
Om du har bokat Musikpaket går det bra att ta buss till Henån, antingen från Göteborg eller Uddevalla, och därefter till Slussen och omvänt. Men du måste sova över. Det finns ingen buss hem på natten efter konserten.
Varför svarar ni så sällan i telefon?
Det är ofta upptaget när du ringer till Slussen. Ännu oftare är vi i receptionen upptagna med att ta hand om våra gäster på plats. Därför har vi konstruerat den här frågor-och-svar-sidan som en service till dig!