Frågor och svar

Hur köper jag biljetter till konserterna?

Du köper biljett här på hemsidan och bokar samtidigt ett bord om du vill äta middag före konserten, eller en ståplats i baren. 

Priser - Vad kostar det?

Boka bord på kvällen – konsertbiljetterna kostar mellan 300 kr och 500 kr beroende på artist. Bokar du bord är det obligatoriskt att äta minst en varmrätt per person som tillkommer på priset. I vår meny ligger varmrätterna runt 250 kr. Tre rätters meny från 495 kr.

Boka barplats – konsertbiljetterna kostar mellan 300 kr och 500 kr beroende på artist.

Musikpaket från 1695 kr per person i dubbelrum. I paketet ingår tre rätters middag, konsertbiljett, övernattning och frukost.

Slow Stay från 2700 kr per person i dubbelrum. Minimum tre nätter. I paketet ingår övernattning och frukost samt konsertbiljett en av kvällarna under vistelsen. Mat tillkommer.

Slussens Bakficka B & B – från 530 kr per person i dubbelrum. Lakan, handduk och självserverad frukost ingår. Konsert och bord/bar-biljetter bokas separat.

Övriga priser – ring eller maila!

Jag tänkte boka Musikpaket men blir helt förvirrad av alla olika rumsalternativ. Hur vet jag var jag hamnar?

Kika på ”Hitta hit” i menyn. Där ser du ett flygfoto över Slussen med våra olika hus utmärkta. På sidan ”Hus och rum” hittar du beskrivningar av husen och en guide till de olika rumsalternativen som du sen kommer att få upp i bokningen.

Jag har gjort en bokning men har inte fått en bekräftelse. Pengarna har dragits från mitt konto. Är jag inbokad eller inte?

Har din bokning gått igenom ska du ha fått en bekräftelse. Kontrollera din spam-korg – ibland fastnar bekräftelsemailen där! Hittar du ingen bekräftelse – kontakta Nordic Travel som administrerar bokningarna hos oss, tel. 031 388 588 0 Har bokningen av något skäl hakat upp sig reserveras pengar på Nordic Travels konto för att sedan gå tillbaka om inte bokningen genomförts. 

Jag vill boka ett Musikpaket - vad händer om jag inte kan komma?

Bokar du ett Musikpaket online kan du också enkelt boka av det online, bara du avbokar före kl 12.00 tre dagar innan ankomst. Du går in på din bokning via ditt boknings-id. Pengarna betalas tillbaka. Har du problem med att göra det på egen hand kontakter du Nordic Travel: cancellation@nordictravel.se, 031-3885880

 
Jag har bokat konsertbiljetter men fått förhinder. Kan jag boka av och få pengarna tillbaka?

Javisst. Du kan själv ändra eller avboka via ditt boknings-id på den bokning du gjort.
Annars kan du ändra eller avboka din bokning via telefon till 031-388 58 80 under ordinarie öppettider eller via mail till  cancellation@nordictravel.se. (avbokning)

Jag vill ändra min bokning till en annan kväll - hur gör jag?

 Du kan själv ändra eller avboka via ditt boknings-id på den bokning du gjort.
Annars kan du ändra eller avboka din bokning via telefon till 031-388 58 80 under ordinarie öppettider eller via mail till  bokning@nordictravel.se

Jag har fått ett presentkort och vill använda det. Hur bokar jag?

Det går dessvärre inte att boka online i så fall. Skicka ett mail så gör vi en manuell bokning och sänder en bekräftelse till dig.

Jag försöker boka med det verkar vara fullt. Kan jag sätta upp mig på en väntelista?

Eftersom all bokning sker online kommer alla återbud omedelbart upp och blir bokningsbara platser. Det är utom vår kontroll. Du måste alltså själv bevaka bokningen och se om det dyker upp lediga platser eller rum. För sista minuten-återbud kan du ringa samma dag.

Jag försöker boka bord för sex personer kl 19.30 men kommer inte vidare i bokningen. Gör jag nåt galet eller är det nåt fel på er hemsida?

Nej det är inget fel varken på dig eller oss. Det finns platser kvar till 19.30 men inte tillräckligt många för att din bokning ska gå igenom. Scrolla ner lite så ser du felmeddelandet och hur många platser som finns tillgängliga. Boka en annan tid eller välj verandan istället för matsalen. Du kan också boka olika tider för sällskapet – vi bokar ett gemensamt bort till er på den första tiden.

Varför finns det tre olika tider när jag vill boka bord? Är det tre sittningar?

Vi vill gärna att ni i publiken kommer vid lite olika tider så att serveringen ska gå smidigt och ni ska slippa vänta på maten. Har du väl satt dig vid ditt bord behåller du det hela kvällen tills evenemanget är slut. Vänligen respektera den tid som står i din bokning – både för din egen och de andra gästernas skull!

Kan jag boka en sittplats i baren?

Nej.

Jag älskar verkligen den här artisten och vill sitta allra längst framme vid scenen. Hur gör jag?

Du bokar tidigt. Håll ett öga på Facebook och vår hemsida. Vi är grymt demokratiska. Den som bokar tidigt får en bra plats helt enkelt. Vi dukar i datumordning efter bokningarna.

Jag försöker boka ett Musikpaket och vill ha ett rum med havsutsikt. Men jag hittar inte något rum med havsutsikt i listan. Kan jag skriva att jag vill ha utsikt och balkong mot havet?

Finns Dubbelrum med havsutsikt inte med bland alternativen så är de rummen fullbokade helt enkelt. Klicka på övriga alternativ och se om du hittar ett annat rum som du kan trivas i.

Vi är ett stort sällskap som vill boka Musikpaket. Vi vill gärna bo tillsammans i samma hus. Det är svårt att boka online .

Ja, det håller vi med om. Prova att ringa Nordic Travel 031 3885881 så får ni personlig service. Eller skicka ett mail direkt till oss: info@slussenspensionat.se.

Vi är en familj med flera barn i olika åldrar som vill boka Musikpaket. Finns det specialpris för barnen?

Vi föreslår att ni skickar ett mail så hjälper vi er med bokningen. Små barn som sover i föräldrarnas säng betalar inget paketpris utan enbart för middagen. Äldre barn mellan 6 och tolv år betalar halva priset för Musikpaketet.

Jag har bokat ett Musikpaket och skulle vilja stanna en natt till. Kan jag boka enbart rum och frukost?

Nej. Under sommaren när vi har artistevenemang varje kväll säljer vi enbart kompletta Musikpaket för en eller två nätter. Däremot är du välkommen att boka Slow Stay – tre nätter och betalar då för rum och frukost. Vi bjuder på en konsert under vistelsen.Tänk på att meddela när du bokar vilken konsert du vill se. Maten tillkommer.

Jag vill gärna bo på Slussens Pensionat en natt men är bortbjuden och alltså inte intresserad av middag och konsert. Kan jag boka rum och frukost?

Nej. Vi säljer bara Musikpaket för enstaka nätter. I sista minuten kan du alltid höra av dig och höra om det finns ett ledigt rum. Då kan vi ordna det. Det bästa alternativet är att boka rum på Slussens Bakficka. Där bokar du bara boende med frukost.

Vi vill äta på Slussen men inte se konserten. Kan vi det?

Om vi inte har fullbokat är ni välkomna att äta middag och gå innan uppträdandet. Då ringer ni samma dag eller mailar och bokar bord kl.19.00.

Vi vill äta lunch på Slussen. Har ni öppet?

Nej, i år har vi  inte öppet för lunch!

Vi kommer med båt. Kan vi boka plats i er gästhamn?

Det finns en gästhamn på Slussen som drivs av Föreningen Slussen. Det går inte att boka plats men det brukar inte vara några problem att få en tilläggsplats om man inte är för sent ute på eftermiddagen. Det kostar från ca 200 kr. Obs ta med kontanter till båtplatsavgiften!

Vi bor i båt i hamnen och undrar om vi kan äta frukost på pensionatet?

Vi har oftast fullt hotell och har svårt att ta emot extra frukostgäster, så nej tyvärr. Vi rekommenderar att ni tar en frukostfika på utmärkta Café Tillsammans – gamla kiosken – borta i korsningen. De har supergoda mackor! 

Får jag ha min hund med mig?

Nej, vovve får inte följa med. Vi har enbart husdjursfria rum. Så även restaurangen. 

Var hittar jag veckans meny på hemsidan?

Du hittar ingen meny på hemsidan. Vi serverar en säsongsmeny med oftast lokala råvaror som växlar efter tillgång. Det finns alltid kött, fisk och en vegetarisk rätt på menyn.

Jag är vegan - finns det något för mig att äta?

Jajamänsann – vi har alltid en vegetarisk rätt på menyn som vi har en konvertering på så den blir helt vegansk. Vi har tänkt på det där.

Vi vill inte gärna köra hem efter konserten - finns det taxi att ringa när vi ska hem?

Nej tyvärr! Det finns överhuvudtaget ingen taxi på Orust. Enda sättet att komma hem med taxi är att förbeställa från Uddevalla eller Stenungsund. Önskar verkligen att det fanns taxiservice på Slussen!

Kan vi åka kollektivt till Slussen och hem igen?

Om du har bokat Musikpaket går det bra att ta buss till Henån, antingen från Göteborg eller Uddevalla, och därefter till Slussen och omvänt. Men du måste sova över. Det finns ingen buss hem på natten efter konserten.

Varför svarar ni så sällan i telefon?

Det är ofta upptaget när du ringer till Slussen. Ännu oftare är vi i receptionen upptagna med att ta hand om våra gäster på plats. Därför har vi konstruerat den här frågor-och-svar-sidan som en service till dig!

 

Pin It on Pinterest